برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
مهدی صادق‌زاده پیشکسوت هنر صنعت فرش دستباف استان قم :

فرش، پرچم دوم ایران در دنیاست

چند میلیون بافنده فرش در ایران داریم و خانواده های زیادی از این راه ارتزاق می کنند و مشکلات تولید باعث افت فروش و صادرات شده است، از طرفی در ...

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم به نقل از ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، مهدی صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت‌های خود در زمینه تولید فرش ابریشم گفت: این جانب دارای 71 سال سن از 18 سالگی در تولید فرش فعالیت داشتم؛ پدر بنده در گذشته تولیدی فرش داشته و این میراث خانوادگی از طرف پدربزرگم بوده است.
وی تصریح کرد: آنها از کاشان برای تولید فرش به قم و اطراف آن آمدند و در این مدت تولید را در خصوص فرش ادامه دادیم.
این تولیدکننده فرش دستباف بیان کرد: تولید فرش ایران، پرچم دوم ایران در دنیاست و ایران را در کشورهای مختلف به عنوان فرش می شناسند.
وی عنوان کرد: در سالهای اخیر به علت تفاوت ارزی و مواد اولیه، تولیدات داخلی ابریشم کم شده و با توجه به اینکه ابریشم و مواد اولیه، وارداتی است، دولت هیچ کمکی برای ورود ابریشم نکرده است.
صادق‌زاده اظهار داشت: اگر برای وارات ابریشم از طرف دولت و متولیان کمک شود تعداد زیادی از تولیدکنندگان می تواند به حیات خود ادامه دهند.
وی گفت: چند میلیون بافنده فرش در ایران داریم و خانواده های زیادی از این راه ارتزاق می کنند و مشکلات تولید باعث افت فروش و صادرات شده است، از طرفی در صادرات نیز با موانعی روبرو هستیم.
این پیشکسوت افزود: بافندگان فرش درآمد خوبی ندارند و تولید کنندگان نیز با مشکلاتی در فروش روبرو هستند، هر چند قم در 20 سال اخیر تلاش هایی داشته  و فرش قم از کل ایران بهتر شده است و در تنوع نقشه و رنگ و بافت چیزی کم نداریم اما همچنان مشکلاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: مسئولان به فریاد بازار فرش برسند، اگر بتوانیم با حمایت های لازم فرش ابریشم را با دلار آزاد وارد کنیم در ازای 2 هزار دلار می توانیم 7 هزار دلار آورده داشته باشیم، به شرط اینکه در صادرات با مشکلات کمتری مواجه باشیم.
صادق‌زاده تصریح کرد: در زمینه تولید و صادرات و تبلیغات به طور جدی نیازمند حمایت‌های لازم هستیم، تولید فرش به زمان زیادی نیاز دارد و گاهی سه سال زمان می برد فرش به نتیجه برسد و در این مدت باید از فرش و تولیدکننده حمایت شود.
وی عنوان کرد: در این زمینه به وام بدون بهره یا کارمزد کم نیاز داریم، تولید فرش اصلا با وام دارای بهره 20 پاسخگوی بازار نیست و در این مدت سرمایه ها به نتیجه نمی‌رسد و اگر حمایت لازم اتفاق نیفتد، تولیدکننده، زمین گیر می شود.
گرانی مواد اولیه فرش ابریشم، مشکلاتی را برای بازار این محصول به وجود آورده است.

 
تاریخ: 1402/9/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

«نمایشگاه غدیر» در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا شد + تصاویر

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم «نمایشگاه غدیر» تا ۲۰ ماه ذی الحجه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه ...

دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر فرش دستباف ایران

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان اظهار کرد: در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ...

دومین دوره جشنواره مشاهیر فرش دستباف ایران به میزبانی قم برگزار می‌شود/ لزوم حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ ابوالفضل صادقی رئیس اتحادیه فرش دستباف و دبیر اتاق اصناف استان قم در جلسه با دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و ...

نمایشگاه گل و گیاه،سوغات و پوشاک برگزار می شود

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ نمایشگاه گل و گیاه،سوغات و پوشاک  از بیستم فروردین لغایت بیست وپنجم فروردین در مصلی نماز جمعه پردیسان برگزار ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز