وحیده گرجی مدیر مؤسسه دارالایتام خواهران مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمؤمنین (ع) که در زمینه مهارت آفرینی و تولیدات صنایع دستی فعالیت دارد از برگزاری نمایشگاه در نگارخانه اشراق خبر داد.

سایت نمایشگاه بین المللی قم/ به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز؛ مدیر مؤسسه دارالایتام خواهران مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمؤمنین (ع) گفت:  نگارستان اشراق از ساعت 9 صبح الی 7 شب تا تاریخ 22 اسفند پذیرای علاقه مندان به صنایع دستی فاخر که به دست ایتام ساخته شده است، می باشد.

مدیر مؤسسه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه این مؤسسه تحت اشراف دفتر آیت العظمی سیستانی است گفت: هرساله در نمایشگاه های داخلی میزبان حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز هستیم و همواره از عنایات و حمایت های ایشان بهرمند می شویم.

گرجی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرده است، اظهار داشت: در این مؤسسه ایتام از سن هفت تا بیست سال به صورت مهارت آفرینی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در سال های ابتدایی شروع فعالیت فقط بر روی موضوع خدمات و آموزش فعالیت می کردیم اما بعد از آن بر روی مهارت آفرینی و کارآفرینی هم برنامه ریزی انجام داده ایم.

ایشان با اشاره به اینکه بانوان فقط روزهای زوج در مؤسسه حضور دارند، گفت: برای ثبت نام در ترم تابستان باید خرداد ماه و ترم پاییز در مهر ماه ضمن تماس با مؤسسه یا به آدرسی که در فراخوان ها اعلام می گردد مراجعه نمایند.
مدیر مؤسسه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه این مؤسسه وابسته به مؤسسه آل بیت و آیت الله سیستانی است، گفت: بعد از برنامه ریزی برای مهارت آفرینی شروع به برگزاری کارگاه های آموزشی کردیم.
وی ابراز داشت: هر دانش آموز و هنرجو بعد از اتمام دوره های آموزشی خود توسط مؤسسه سفارشاتی را قبول و آن ها را آماده و تحویل می دهد.

وی عنوان کرد: سود فروش محصولات بطور کل برای ایتام مصرف می شود. درصدی از سود فروش مستقیما برای خود هنرجو می باشد و در صدی هم برای مسائل رفاهی مانند وام های قرض الحسنه برای این عزیزان در نظر گرفته می شود.

گرجی با اشاره به اینکه قبل از کرونا در هر ترم مؤسسه پذیرای ۸۰ تا ۱۱۰ هنرجو بود، گفت: مؤسسه  در رشته های قرآن، نهج البلاغه، زبان انگلیسی، کامپیوتر، والیبال، تنیس، بازی فکری، خیاطی، معرق کاری، سنگ دوزی، چرم دوزی و برخی رشته های دیگر  فعالیت داشته و آموزش های لازم در خصوص مهارت آفرینی داده می شود.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه بیش از ۳۰ تابلو معرق و ۱۰ تابلو فرش که از کیفیت و سطح بالایی برخوردار هستند برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: همانطور که گفته شد دانش آموزان و هنرجویان بعد از اینکه دوره های آموزشی خود را سپری کردند وارد بازار کار می شوند و در همین مکان فعالیت های خود را آغاز می کنند.
مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: البته تاکنون مکانی مجزا برای فروش محصولات نداشتیم و محصولات خود را فقط در نمایشگاه ها به فروش می رساندیم اما در حال حاضر مکانی برای فروش واگذار شده است که امیدواریم تا ابتدای سال آینده این مکان را آماده کنیم..

ایشان در ادامه اظهار امیدواری کردند که مسئولین ادارات نیز از این نمایشگاه بازدید نمایند و همچنین پیشنهاد گردید در ادارات و سازمانها در مراسمات جهت هدایا از این صنایع دستی نفیس استفاده گردد.


تصاویری از این نمایشگاه نفیس در ذیل  قابل مشاهده است: