برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بیش از 4 هزار نفر در قم بیمه قالی بافی هستند

معاون اتحادیه فرش دستباف استان قم در مورد اقامات اتحادیه تصریح کرد: تا سال 94 بیش از 11 هزار نفر بیمه قالی بافی داشتند که با قطع بیمه ها به 4 هزار ...

 به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم به نقل از ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، جواد الیاسی در خصوص فعالیت‌های خود اظهار داشت: بنده در شهریور سال 51 در خانواده علاقه مند به فرش به دنیا آمدم و سومین نسل از الیاسی‌ها در تولید فرش ابریشم هستم.
دبیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم بیان کرد:از سال 72 به صورت مستقل وارد صنعت فرش شدم و همواره به دنبال ابتکارات نو بودم و توانستم در سال 86 نقوش جنگل را طراحی کنم و لوح سپاس شانه بلورین را دریافت کردم.
وی عنوان کرد: همچنین در سال 95 طرح اکواریوم را شروع کردم و در جشنواره ششم فرش برتر در سال 95 رتبه اول کشوری را در تهران به دست اوردم.
الیاسی تصریح کرد: من در بسیاری از طرح های ابتکاری، پیش قدم بودم و حتی بزرگترین فرش ابریشم در قم به طول 100 متر با 70 رج را بافتم که طرحی نمونه و زیبا و سنتی بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 216 تخته فرش بافته ایم و در بسیاری از فعالیت‌های گروهی در حوزه فرش نیز پیشقدم بوده ام.
عضو  اتحادیه فرش دستباف استان قم گفت: همچنین از سال 90 وارد اتحادیه فرش شدم و در سال 98 نیز به عنوان بازرس به فعالیت پرداختم و حضوری فعال در کمیسیون‌ها داشتم و هم اکنون نیز نائب رئیس اتحادیه هستم.
وی افزود: من سوابقی در بیمه به عنوان نماینده تام الاختیار و مسئولیت های دیگر در نمایشگاه فرش داشتم و در این زمینه اقدامات خوبی را به همراهی عزیزان شکل داده‌ایم.
الیاسی در خصوص برگزاری هفدهمین نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه 91 غرفه دارد که 83 غرفه بومی و قمی و 8 غرفه خارج از قم اند، ضمن اینکه نمایشگاه دارای 3 هزار و 400 متر فضای غرفه و 7500 متر فضای اشغال شده است.
معاون اتحادیه فرش دستباف استان قم در مورد اقامات اتحادیه تصریح کرد: تا سال 94 بیش از 11 هزار نفر بیمه قالی بافی داشتند که با قطع بیمه ها به 4 هزار و 800 بیمه شده رسید و ما پیگیری لازم برای جلوگیری از قطع بدون علت بیمه را داشتیم.
وی خاطرنشان کرد:همکاری با فنی حرفه ای و امور زندانها در آموزش قالی بافی به زندانیان و پیگیری وام برای بافندگان از سال 1400 و با اعطای 400 فقره تسهیلات به متقاضیان نیز از دیگر اقدامات بود.
الیاسی افزود: عظمت فرش ایران در جهان شناخته شده است، متاسفانه از ابتدای انقلاب اسلامی در تحریم بوده ایم و دشمن از طریق جنگ اقتصادی وارد شدف ما در قالی بافی دو میلیون بافنده در کشور داریم که ظرفیت مهمی در اشتغال است و از سویی مورد حمایت قرار نمی گیریم تا تحریم ها را دور زده و به صادرات برسیم.
وی بیان کرد: ما رتبه نخست در فرش جهان داشتیم و با تحریم امروز به رتبه دهم رسیده ایم سال 2016 میزان 58 درصد فرش ایران از طریق کشورهای منطقه به امریکا صادر می شد و امروز 25 درصد از فرش در صادرات سهم دارد.
معاون اتحادیه فرش دستباف استان قم اظهار داشت:اگر مسئولان نمایشگاه دائمی فرش را که هبه رهبری است به این صنعت اختصاص بدهند 5 سال یگر تعداد اشتغال زایی فرش قم در داخل استان به 15 هزار نفر و در اطراف قم را به 30 هزار نفر می رسانیم.
وی تاکید کرد: در تحقق این وعده ها نیاز به حمایت جدی مسئولان از قالی بافان و هنر فرش دستباف قم داریم.

تاریخ: 1402/9/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

«نمایشگاه غدیر» در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا شد + تصاویر

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم «نمایشگاه غدیر» تا ۲۰ ماه ذی الحجه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه ...

دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر فرش دستباف ایران

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان اظهار کرد: در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ...

دومین دوره جشنواره مشاهیر فرش دستباف ایران به میزبانی قم برگزار می‌شود/ لزوم حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ ابوالفضل صادقی رئیس اتحادیه فرش دستباف و دبیر اتاق اصناف استان قم در جلسه با دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و ...

نمایشگاه گل و گیاه،سوغات و پوشاک برگزار می شود

به گزارش پورتال اطلاع رسانی نمایشگاه های استان قم؛ نمایشگاه گل و گیاه،سوغات و پوشاک  از بیستم فروردین لغایت بیست وپنجم فروردین در مصلی نماز جمعه پردیسان برگزار ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز